Oh Snap!

Please turnoff your ad blocking mode for viewing your site content

Diete de slabit

Retete pentru cure de slabire

Cura de slabire cu dieta mediteraneana

/
/
/
1806 Views

Cura de slabire cu dieta mediteraneana

Dieta mediteraneană este inspirată de modelele tradiţionale alimentare din regiunile sărace de coastă din sudul Italiei, precum şi Creta şi alte părţi ale Greciei în anii 1960. Ea nu este numai o dietă de slăbire ci mai degraba un stil de viaţă, ajutând şi la îmbunătăţirea sănătăţii.
Dieta mediteraneana

La data de 17 noiembrie 2010, UNESCO a recunoscut acest model ca o dieta a patrimoniului cultural imaterial din Grecia, Italia, Spania şi Maroc. Dacă sunteţi în căutarea unei diete sănătoase, dieta mediteraneană ar putea fi potrivită.

Dieta mediteraneană cuprinde elementele de bază de a manca sănătos, puţin ulei de măsline aromat (extra virgin) şi, probabil, un pahar de vin roşu, printre alte componente care caracterizează stilul de gătit tradiţional din ţările riverane Mării Mediterane.

Dieta mediteraneană are principii foarte simple, stabilite de mii de ani şi nu este genul de dietă la care să ni se spună ce trebuie să consumăm în fiecare zi, ci are mai degraba principii generale.

Cei care au lansat acest concept al dietei mediteraneene au fost cei care au observat, în urma cercetărilor, că populaţia ţărilor din zona Mediteranei au un ten şi o piele mai sănătoasa care îşi menţine elasticitatea pâna la vârste mai înaintate. De asemenea ei sunt oameni plini de vitalitate. Acest lucru s-a demonstrat că este dat şi de alimentaţia lor bogată în legume, peşte, brânză şi ulei de măsline.

Dieta mediteraneană implică multe legume, fructe, condimente, ulei de masline, peste şi vin roşu cu moderaţie (opţional).

Nucile sunt o altă parte a unei diete sănătoase mediteraneană. Nucile sunt bogate în grăsimi (aproximativ 80 la sută din caloriile lor provin din grăsimi), dar cele mai multe nu sunt grăsimi saturate. Deoarece nucile sunt bogate în calorii, ele nu ar trebui să fie consumate în cantităţi mari – în general nu mai mult de o mână pe zi. Se va evita consumul lor cu miere, prăjite sau sărate puternic.

Alimentele recomandate in dieta mediteraneană:

– fructe: mandarine, lămai, portocale, grapefruit, fructe de padure, pomelo, mere, pere, curmale, piersici, kiwi, smochine, capşuni, cireşe, pepene galben sau roşu, struguri, caise, prune,
– legume: salata verde, roşii, castraveţi, varza, conopida, broccoli, ardei gras sau iute, ridichii, dovlecei, avocado, ceapa, cartofi, masline, morcovi, ciuperci, vinete, legume cu teci: mazare, fasole, naut, linte.
– seminţe oleaginoase, migdale, alune de padure, caju, seminte de floarea soarelui, seminţe de in, nuci – să nu fie prajite!
– ulei de masline (extra virgin)
– condimente proaspete: pătrunjel, rozmarin, chimen, busuioc, oregano, menta, tarhon, coriandru, ardei iute, usturoi
– peşte proaspăt
– fructe de mare: midii, calamar, caracaţită, creveţi, crabi, homari, languste
– vin roşu (consum moderat)
– miere de albine în loc de zahăr.

  • Facebook
  • Twitter
  • Google+
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Reddit

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

It is main inner container footer text