Diete de slabit

Retete pentru cure de slabire

Dieta cu fibre pentru slăbit, o reală sursă de sănătate

/
/
/
277 Views
img

Dieta cu fibre este indicată persoanelor care vor să slăbească sau care au probleme de sănătate. Fibrele au nenumarate beneficii și ar trebui să consumăm cât mai multe, zilnic. Te ajută să ai o digestie bună și un tract intestinal optim. 

Dieta cu fibre pentru slăbit a fost ținta a 250 de studii, în ultimii 40 de ani. Cauzele mortalității au scăzut cu 15% până la 30% la persoanele care au început să mănânce mai multe fibre. Specialiștii au observat și o scădere a bolilor cronice. Corpul are nevoie de 25g-29g de fibră pe zi.

Dieta cu fibre pentru slăbit – beneficii

  • reduce bolile de inima, accidentele vasculare, ameliorează diabetul de tip 2 și cancerul de san sau colorectal.
  • alimentele bogate în fibre scad nivelul de colesterol și slăbesc.
  • alimentele bogate în fibră recomandate: fructele, legumele, leguminoasele, nucile şi seminţele
  • înlocuiește produsele rafinate cu cele din grâu întreg: ovăzul, cerealele, orezul şi pâinea integrală

Dacă te confrunți cu balonare sau gaze, renunță la crudități și consumă mai multe fibre din cereale, nuci sau semințe. Dacă ai probleme cu fierul, trebuie să îți monitorizezi consumul de fibre.

Dieta cu fibre pentru slăbit – meniu pentru o zi

  • Micul dejun: fulgi de ovăz cu 32g de zmeură şi 8g de migdale crude
  • Gustare: 340g baby morcov şi 4g de hummus
  • Prânz: salată kale cu ţelină, broccoli, roşii, păstăi, avocado şi nuci (18g)
  • Gustare: un măr cu iaurt grecesc (4,5g)
  • Cină: 340g orez integral, 170g fasole neagră, 10,5g pui rotisat

Dieta cu fibre – meniu pentru o zi 2

  • Micul dejun: o ceașcă de musli fără zahăr, cu puțin lapte ușor degresat.
  • Prânz: o salată de pui sau de ton, două prune (sau un mar) și un iaurt dietetic. 
  • Gustare: o ceașcă de musli fără zahăr cu un pic de lapte degresat. 
  • Cină: o porție de piept de pui la, 100 g brânză de vaci 
  • *Carnea de pui sau de pește facută la gratar poate fi înlocuită cu cea preparată la cuptor cu puțin ulei de masline.

„Fibrele te umplu, se umflă în stomac și mențin sentimentul de sațietate pentru mai mult timp”, declară Julia Zumpano, dieteticiană la Cleveland Clinic, pentru Reuters Health.

„Am ales fibrele dietetice pentru ca exercita beneficii clinice la nivelul mai multor componente ale sindromului metabolic, inclusiv circumferinta taliei, homeostaza lipidelor si a glucozei, controlul nivelului de insulina, pe langa greutatea corporala si reglarea anumitor markeri inflamatori”, a declarat coordonatorul cercetarii, Yunsheng Ma, pentru Reuters Health.

Sursa: csid.ro

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This div height required for enabling the sticky sidebar