Diete de slabit

Retete pentru cure de slabire

Dieta Mediteraneană, cea mai bună dietă din 2019: meniul pe o săptămână

/
/
/
539 Views
img

Dieta mediteraneană provine, după cum o arată și numele, de pe meleaguri mediteraneene, fiind concepută ca un stil echilibrat și sănătos de viață.

Dieta mediteraneană este foarte eficientă pentru eliminarea surplusului de kilograme, dar are și alte întrebuințări care se datorează alimentației ponderate pe care o promovează. Ea se bazează pe un consum preponderent de alimente cu specific, care se găsesc și la noi, fiind importate.

Pentru a ține această dietă este necesar să se cunoască în detaliu proveniența alimentelor, condițiile de păstrare și de gătire, dar și conținutul lor nutritiv.

Dieta mediteraneană – Meniul pe o săptămână

Iată mai jos un meniu extrem de simplu, pentru o săptămână. Puteţi ajusta cantitatea porţiilor, dar şi alimentele în funcţie de nevoi şi preferinţe.

LUNI

  • Mic-dejun: iaurt grecesc cu căpşune şi ovăz
  • Prânz: sandwich din pâine integrală cu legume
  • Cină: salată cu ton şi dressing de ulei de măsline
  • Desert: un fruct

MARŢI

  • Mic-dejun: ovăz cu stafide
  • Prânz: salata de ton rămasă la cină, cu o seară înainte
  • Cină: salată cu roşii, măsline şi brânză feta

MIERCURI

  • Mic-dejun: omletă cu legume, ceapă şi roşii. Şi un fruct ca desert
  • Prânz: sandwich din pâine integrală cu brânză şi legume
  • Cină: lasagna mediteraneană.

JOI

  • Mic-dejun: iaurt cu fructe şi nuci
  • Prânz: lasagna rămasă la cină, cu o zi înainte
  • Cină: somon cu orez brun şi legume

VINERI

  • Mic-dejun: ouă şi legume prăjite în ulei de măsline
  • Prânz: iaurt grecesc cu căpşune, ovăz şi nuci
  • Cină: carne de miel cu salată şi cartofi la cuptor

SÂMBĂTĂ

  • Mic-dejun: ovăz cu stafide, nuci şi un măr
  • Prânz: sandwich cu pâine din grâu întreg şi legume
  • Cină: pizza mediteraneană din grâu întreg, topping de brânză, legume şi măsline

DUMINICĂ

  • Mic-dejun: omletă cu legume şi măsline
  • Prânz: pizza rămasă la cină
  • Cină: pui la grill cu legume şi cartofi. Un fruct la desert.

În cazul dietei mediteraneene nu este necesară calcularea caloriilor sau a macronutrienţilor (proteine, grăsimi şi carbohidraţi).

Apa nu trebuie să lipsească din dieta mediteraneană. De fapt, din nicio dietă. Mai mult, vinul ar trebui evitat de persoanele care suferă de alcoolism sau care au probleme în privinţa consumului de alcool. Cât despre ceai şi cafea, aceste două băuturi sunt acceptate, dar şi în acest caz este necesară evitarea îndulcitorilor şi a sucurilor de fructe.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

This div height required for enabling the sticky sidebar